tisdag 30 mars 2010

Reklamfilm på schemat

Med start vecka 12 kommer våra studenter att arbeta med att planera, filma och skapa reklamfilmer för sina respektive skarpa projekt.
Momentet är ett steg i vårt arbete med olika former av "Prototyping" och avser att stödja processen med att konkretisera och förfina tankar kring målgrupp, värdeskapande och kommunikation inom respektive projekt. Under momentet handleder Johan Davidsson från TV-Åre och filmerna kommer att släppas här på Skarp Television ett par veckor innan den avslutande Skarpdagen!! Som stöd för momentet studeras även olika systematiska mönster för framgångsrika reklamkampanjer i kurslitteraturen "Cracking the Ad Code" där bland annat "extrema konsekvenser" ingår. Ett mönster som exempelvis kan ses i nedanstående reklamfilm ;)



- Vi ser med förväntan fram emot resultaten!

Mvh
Johan Lilja
Kursansvarig Skarp Åre
www.skarpare.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar