torsdag 7 november 2013

Buongiorno!

Nu sitter grupp Pepp i skolan och förbereder det sista för kommande resa till Italien.
Vädret visar 15 grader och sol, inget Filipinväder kanske men blåsa bort lär vi inte göra, in Motion håll i hatten!
Som den resvana i gruppen har jag skrivit en packningslista där inget lämnas åt slumpen. Kalsonger till Per, hårborste till Sandra, restriktioner om bagage där Inga vätskor över 50 ml, inga nagelsaxar, inga fickknivar, inget ätbart är välkomna! Kniv i handbagaget har jag redan själv varit med om och det var ingen höjdare. Jag kan utan att överdriva att jag var lite svettig när jag stod på en flygplats i Australien med en fickkniv..
Sen är såklart de 4 P:na PASS PILLER PILLJET PLÅNBOK

Vi lär oss nyttiga italienska fraser som "Un bicchiere di vino, per favore" vilket betyder "ett glas vin, tack!"

Salute! / Anna




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar